Zobacz również

Jedzenie po 18-tej fakt czy mit?

Jedzenie po 18-tej fakt czy mit?

Niezwykle często powtarzana jest hipoteza, że nie powinno się jeść po godzinie 18-tej, aby utrzymać zdrową dietę. Jednakże czy jest to prawda? Zrzucenie dodatkowych kilogramów nie będzie zależne od tego, czy zjesz kolację po 18-tej, czy nie, lecz od wprowadzonych do Twojego codziennego życia zdrowych nawyków. Zakaz jedzenia po godzinie 18-tej jest jednym z największych mitów dietetycznych, który zamiast utraty kilogramów przyniesie Ci wręcz odwrotne efekty. Co możesz jeść przed snem? Jakie nawyki wprowadzić, aby czuć się zdrowo i wyglądać zdrowo?

Zasady zdrowego odżywienia się
Przede wszystkim ogromnie ważne okazują się regularne i zbilansowane posiłki co 3 lub 4 godziny, dzięki którym będziesz kontrolował swój głód i nigdy nie doprowadzisz do sytuacji, w której zjesz więcej, niż powinieneś. Regularne przyjmowanie pokarmów wpłynie również na Twój humor — bez jedzenia może on ulegać pogorszeniu, ponieważ staniesz się bardziej marudny i złośliwy. Jeżeli nie masz czasu na pełnowartościowy posiłek w ciągu dnia, zdrową alternatywą okażą się przekąski liofilizowane w postaci warzyw lub owoców liofilizowanych, w których składzie znajdują się cenne minerały i witaminy. Owoce liofilizowane będą również świetnym dodatkiem do deserów, lodów oraz ciast. Oczywiście zdrowa dieta powinna być oparta na warzywach i owocach w stosunku 3:1. Warto zmniejszyć spożycie soli i na przykład zastąpić ją ziołami, jak również zrezygnować z palenia papierosów oraz spożywania alkoholu. Co do jedzenia po 18-tej wystarczy, że na dwie godziny przed snem spożyjesz lekkostrawny posiłek. 


Skąd wziął się mit o niejedzeniu po godzinie 18-tej?
Jak już wspomnieliśmy, nie trzeba pilnować się restrykcyjnie ram czasowych jedząc wieczorami, jednakże warto zadbać, aby posiłek był spożyty minimum na dwie godziny przed snem. Co więcej, nie zaleca się spożywania posiłków ciężkostrawnych, a więc bogatych w węglowodany i tłuszcze, lecz zastąpienie ich posiłkami lekkostrawnymi składającymi się z produktów pełnoziarnistych. Produkty lekkostrawne nie zakłócą naszego snu, ponieważ organizm będzie miał szanse je strawić i regenerować się w trakcie nocy, a nie zajmować się trawieniem pokarmu.

Wszystkie komentarze (0)
Napisz komentarz
Twoja ocena ogólna:

Estrogeny to grupa trzech hormonów podobnyc...
Dieta i aktywność fizyczna czasem nie wystarczą...
Naturalne zioła są tradycyjnym elementem diety o...
Leczenie niewydolności żylnej oraz innych proble...
Choroby żylne to problem, którego nie woln...
Ortopedzi coraz częściej mają do czynienia z no...