Zobacz również

Codzienne nawyki i zła postawa ciała przyczyną bólu pleców

Codzienne nawyki i zła postawa ciała przyczyną bólu pleców

Plecy oraz ukryty w nich kręgosłup to niezwykle istotne elementy naszego organizmu. Kręgosłup jest swego rodzaju bazą dla ciała, a plecy wraz z mięśniami stanowią jego wsparcie. W momencie, kiedy pojawia się ból, powinna nam się zapalić czerwona lampka. Zarówno ból pleców, jak i ból kręgosłupa nie zwiastują niczego dobrego. Bólu pleców oraz kręgosłupa nie należy ignorować i zawsze warto wykonać dodatkowe badania, które stwierdzą lub wykluczą poważniejsze schorzenia.

Przyczyn bólu pleców można doszukiwać się można przede wszystkim w schorzeniach kręgosłupa oraz napięciu mięśni. Warto mieć też na uwadze, że złe nawyki oraz nieprawidłowa postawa ciała również wpływają na kondycję pleców, powodując dolegliwości bólowe https://www.rehavitae.pl/blog/dyskopatia.html. Co je powoduje? Jak się przed nimi uchronić?
Mówiąc złe nawyki mamy na myśli np. siedzenie zbyt długo w jednej (często nienaturalnej) pozycji, wielogodzinne chodzenie w butach na wysokich obcasach, brak aktywności fizycznej, niewygodna ciała w trakcie snu czy nieodpowiednie podnoszenie ciężkich rzeczy. W tym przypadku ból pleców następuje w efekcie przeciążania tkanek i stawów, pojawia się przeważnie w odcinku piersiowym i ma on charakter krótkotrwały. Już na tym etapie można twierdzić, że niezmienione złe nawyki mogą poskutkować poważniejszymi wadami, które objawiają się w postaci bólu na każdym odcinku pleców.

Jak więc zminimalizować ryzyko występowania bólu pleców i zadbać o zdrowy kręgosłup?
Tutaj trzeba będzie przede wszystkim wyeliminować złe nawyki oraz podjąć się aktywności fizycznej. Zwróć uwagę na postawę jaką masz w czasie siedzenia. Skorzystaj z oparcia i zagłówka. Trzymaj stopy na ziemi i często zmieniaj pozycję. Dzięki temu kręgosłup się nie zastanie i nie będzie bolał po kilku godzinach pracy.

O plecach powinieneś myśleć także w czasie wolnym, np. podczas czytania albo oglądania telewizji. Wielu z nas w tym czasie leży w taki sposób, że fizjoterapeuci niejednokrotnie przecierają oczy ze zdumienia. W efekcie po czasie pojawia się ból, a nawet widoczne wady w postaci skrzywienia kręgosłupa. Dlatego też o właściwą postawę należy zadbać nie tylko podczas pracy, ale i w czasie leżenia przed telewizorem albo z książką.

W przypadku powracających dolegliwości bólowych pleców, warto zadbać o nieco większą aktywność. Nie mamy tu na myśli wyczynowego uprawiania jakiejś dyscypliny, ale wzbogacenie planu dnia o godzinkę jakiejś aktywności, np. spaceru, pływania, lekkiego biegania, jazdy na rowerze czy zabawy z dziećmi albo zwierzakiem. Na ból pleców mogą także pomóc ćwiczenia rozciągające, ale tutaj zawsze warto skonsultować się z fizjoterapeutą, który dobierze odpowiednie ćwiczenia.

Sportem, który doskonale wpływa na kondycję i postawę ciała jest squash http://squash-rzeszow.pl/ . Dyscyplina ta uważana jest za jedną z najbardziej dynamicznych i angażuje do pracy niemal każdą grupę mięśniową ciała. Squash pozwala budować mięśnie, wzmacnia ciało, poprawia koordynację i poprawia humor. Mimo iż sport ten jet szybki, nie musisz od razu biegać za piłką jak zawodowiec. Ważne, żebyś czerpał ze sportu przyjemność, a ciało samo Ci podziękuje.

Wszystkie komentarze (2)
Bożena
Na ból pleców pomagają ćwiczenia rozciągające.
Beata
Nieprawidłowa postawa ciała wpływa na ból pleców.
Napisz komentarz
Twoja ocena ogólna:

Opuchnięta twarz zawsze jest niepokojącym sygna...
Niezwykle często powtarzana jest hipoteza, że ni...
Termolifting to przykład zabiegu estetycznego, kt...
Bóle mogą pojawiać się w różnych sytuacjach....
Zakrzepica jest chorobą, która przez lata ...
Zauważyłeś na zębach białe plamki? Nie lekcew...